כיצד משדרגים קווי ביוב מתחת לאחד הכבישים הסואנים במדינה מבלי לשבש את זרימת התנועה? בחברת המים והביוב העירונית של ראשון לציון, "מניב ראשון" מספקים מענה ייחודי בדמות פרויקט מורכב במיוחד המתבצע בימים אלו מתחת לכביש 4.
רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון?
הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת
במסגרת העבודות הצפויות להימשך מספר חודשים, מוחלפים קווי ביוב בעומק של 12 מטר מתחת לפני השטח. על מנת שלא לפגוע בזרימת התנועה בכביש המהיר, העבודות מתבצעות בשיטת 'מיקרו טונלינג' ללא חפירה אלא בצורת קידוח כאשר פיר אחד נחפר בצד אחד של הכביש ופיר נוסף נחפר מעברו השני של הכביש.
מדובר בנדבך נוסף של הכנת התשתיות העירוניות להתרחבותה והתחדשותה של שכונת רמת אליהו.
סאלי לוי, מנכ"לית מניב: "שיפור מתמיד של התשתיות העירוניות הנו חלק מתוכנית העבודה הסדורה שלנו. בהתאם לרוח החברה אנחנו ממשיכים להתחדש מבחינה טכנולוגית על מנת לבצע פרויקטים במקצועיות, תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי ראשון לציון".
סמנכ"ל הנדסה במניב, עדנאן עיסא, מסביר כי העבודות מתחת לכביש המהיר הנן חלק מעבודות רחבות יותר הכוללות החלפת קווים באורך מספר קילומטרים על מנת לוודא כי הולכת השפכים העירונית לא תיפגע עם התרחבותה הצפויה של שכונת רמת אליהו: "שיטת העבודה היא ייחודית, במסגרת העבודה מתבצעת חצייה כפולה של כביש 4 הכוללת תיאומים מאוד מורכבים עם חברת מקורות, חברת חשמל, בזק, נתיבי ישראל והגופים העירוניים שהקידוח חוצה את המערכות שלהם. יש לציין שהתיאומים בוצעו על רקע התפרצות נגיף הקורונה, עובדה שהקשתה עוד יותר על התקדמות הפרויקט והובילה לכך שנדרשה כמעט שנה של תיאומי ביצוע".
תגובות