מתכוננים לרפורמה: אגף רישוי וקידום עסקים בעיריית ראשון לציון קיים מפגש מיוחד עם בעלי עסקי מזון לקראת הרפורמה המתגבשת במשרד הבריאות להפחתת הרגולציה בהליך רישיון העסק.
על פי הרפורמה, בעלי העסקים יידרשו לחתום על תצהירים לצורך קבלת רישיון עסק, ובחלק מהמקרים אף לעבור הכשרות בתחום הטיפול במזון. זאת, במטרה להקל על הרגולציה ולקצר את הליכי הרישוי, וכן לשפר את שירותי הרישוי בעיר ולייעל את תהליכי קבלת רישיון העסק.
כלים וטיפים לשדרוג תהליכי עבודה
במהלך המפגש, שנערך בהנחיית ראש העירייה רז קינסטליך, ניתנו לבעלי העסקים גם כלים וטיפים כיצד לשדרג את תהליכי העבודה וליישם נהלים המובילים לשיפור איכות המזון והבטיחות הציבורית. במפגש השתתפו סגן ראש העירייה עידן מזרחי, חבר המועצה ומחזיק תיק רישוי עסקים אלכסנדר בבושקין, חבר המועצה ד"ר עדי כהן – מחזיק תיק הבריאות העירוני, וכן ובעלי עסקים.
בנוסף, הוצגה תכנית החומש העירונית בתחום הבריאות במסגרתה צפויים בעלי העסקים לשמש כשותפים פעילים בשיפור בריאות הציבור בעיר. המשתתפים דנו בנושאים שונים דוגמת אחזקת מזרקי אפיפן נגד אלרגיה בעסק, שימוש בגורס אשפה, שטיפה הגיינית ועוד. מטרת התוכנית היא להטמיע עקרונות של בריאות ציבורית בעסקים המקומיים ולהגביר את המודעות בנושאים בריאותיים.
כחלק מהמאמצים לשיפור איכות החיים בעיר, עודכנו בעלי העסקים גם על הפיילוט שהשיקה לאחרונה העירייה לנטרול ריחות לא נעימים בחדרי האשפה. במסגרת הפיילוט, הותקנו מכשירים מיוחדים בחדרי האשפה והדחסניות הצמודים לבניין העירייה, שממירים את אדי המים שבאוויר להידרוקסיל – מחמצן טבעי שמנטרל ריחות בצורה בטוחה וידידותית לסביבה. אם הפיילוט יצליח – הוא צפוי להתרחב לשאר חלקי העיר.
בסוף המפגש התקיים שיח חופשי שבו יכלו בעלי העסקים להעלות שאלות ובעיות וכן רעיונות לקידום תחום הבריאות בעיר. העירייה מצידה התחייבה להמשיך בשיפור השירותים הניתנים לעסקים בעיר, לקיים מפגשים נוספים בתחום, להקשיב לצרכים של בעלי העסקים ולסייע בשיפור תהליכי הרישוי והרגולציה, במטרה להקל על העסקים ולייעל את השירותים למען רווחת התושבות והתושבים ובריאותם.
תגובות