משהו גדול עומד לקרות: מאות מתושבות ותושבי ראשון לציון השתתפו בכנס וובינר של חברת נתיבי איילון ועיריית ראשון לציון, להצגת מהפכת התחבורה בעיר והתחלת העבודות של הקו הכחול והחום. אם פספסתם, אל תדאגו, פרטים בהמשך הכתבה.
אתמול (שלישי) קיימה חברת נתיבי איילון, בשיתוף עיריית ראשון לציון, כנס וובינר ראשון מסוגו שנועד להציג את העבודות על תוואי הקו הכחול והחום – מערכת הסעת המונים חשמלית, ירוקה ויעילה שתחבר את ראשון לציון לערי השפלה ותשדרג את חיי התושבות והתושבים בסביבה.
בכנס השתתפו ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן, מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, סגנית ומ"מ ראש העירייה, ליאל אבן זוהר, סמנכ"ל נתיבי איילון, אלעד סויסה, נציגי חברת קשרי קהילה, מהנדסת עיריית ראשון לציון, גל גבריאל ושאר הצוותים המקצועיים.
לכנס נרשמו למעלה מ-600 תושבות ותושבי העיר, היענות חסרת תקדים לכנס מסוג זה.
את הכנס פתח ראש העירייה רז קינסטליך שסיפר על חזון מהפכת התחבורה בעיר ולאחריו הציגה גם מנכ"לית חברת נתיבי איילון אורלי שטרן את התכניות.
לאורך כל המפגש הוצגו הדמיות וכן ענו על שאלות התושבים גם בכתב וגם בע"פ. בחודשים הקרובים יקיימו חברת נתיבי איילון ועיריית ראשון לציון מפגשים פרונטליים עם בעלי העסקים הנמצאים על תוואי הקווים וכן תושבי העיר. המפגש הוקלט ויעלה לאתר עיריית ראשון לציון, לטובת כל מי שלא היה במפגש ומעוניין לצפות בו.
מדובר בשני קווי אוטובוסים חשמליים מיוחדים ומהירים, מעין אוטובוס-רכבת. הקו הכחול יחבר בין מרכז מטרופולין גוש דן, תל אביב, לבין דרומו, ערי השפלה רחובות, נס ציונה וראשון לציון, במסלול שאורכו כ-23 קילומטרים ולו 44 תחנות נוסעים. הקו החום יחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון. הפרויקט קודם תחילה על ידי חברת נת"ע ותוכנן במקור כקו רכבת קלה כחלק מהדנקל, אך ב-2019 שונו התוכניות, והוא החל תכנון מחדש. הפרויקט עבר לידי חברת נתיבי איילון שמקדמת אותו כ-ART שהוא מעין אוטובוס-רכבת חשמלי שנוסע באמצעות גלגלי גומי ללא צורך במסילה. ייתכן כי חלק ממנו יופעל כ-BRT בדומה למטרונית בחיפה. אורך הקו החום כ-30 קילומטרים, תוכננו לאורכו 46 תחנות.
תגובות