יוטיובר, ערוץ, אינסטגרם, צפיות – זה רק חלק קטן מלקסיקון עולם התוכן והתרבות של העידן החדש. עולם שבו לעשות שטויות זה נחמד, אבל לעשות אותן, לצלם ולהפיץ זה הדבר, הדרך לעשות כסף, להתפרסם ולהפוך לאייקון תרבותי.
עידן כרמלי בן ה-18 מראשון לציון הוא יוטיובר שמפיק, מצלם ומעלה סרטונים ליוטיוב שמגיעים למיליוני אנשים. הוא התחיל עם התחביב הזה כבר בכיתה ו', אחרי שקיבל את הטלפון הנייד הראשון שלו. מאז הוא מצלם, עורך ומעלה מאות סרטונים לרשת. "התחלתי עם סרטונים בפייסבוק יוטיוב ואינסטגרם", מספר כרמלי. "לפני שנה החלטתי לפתוח לי ערוץ ביוטיוב מתוך חשיבה שזה הדבר הבא, בפרק הזמן הזה הצלחתי להגיע למליוני צפיות ולצבור מעל 140 אלף עוקבים שמגיבים לי לסרטונים וצופים בהם".
כמה זמן אתה משקיע בזה?
"אני כולי בתוך זה, חושב על הסרטונים שאני עושה. משקיע בעריכה ובצילום, בבחירת הלוקיישנים במקומות שנראים לי נכונים לאותו סרט. זה יכול להיות בעיר שלי, בתל אביב, בת ים, בבית או בכל מקום שנראה לי מעניין".
צפו בסרטון של כרמלי "חובה או 10 ביצים לפרצוף":
כרמלי מספר שאנשים מזהים אותו ברחוב. כל סרטון שהוא מעלה מגיע לפחות ל-100 אלף צפיות. אבל האם הפופולריות מתורגמת גם לכסף? על כך הוא משיב: "ממש לא. שמע, להיות יוטיובר זה ללא ספק העתיד. אתה רואה שיותר ויותר מפרסמים משתמשים בפלטפורמה הזו והיא הפכה להיות הטלוויזיה האמיתי, אבל להגיד שזה מכניס מליונים, זה ממש לא נכון. בגדול האלגוריתם של פייסבוק מספק דולר אחד. ככה שסרטון של 100 אלף צפיות מכניס בערך 29 דולר".
מה הסרטון הכי ויראלי שלך?
"היו שניים. הראשון היה סרטון בשם 'האם קל לחטוף ילדים בישראל' שהגיע ליותר מ-3 מיליון צפיות ושודר בכל פלטפורמה אפשרית, והשני היה 'חובה או 10 ביצים לפרצוף' שגרף כ-700 אלף צפיות".
ומה לדעתך סוד ההצלחה של הסרטונים שלך?
אני מאמין שצריך להתמיד, להנות ולעשות כל הזמן דברים שלא עשו קודם. חוץ מזה, בעיני הכי חשוב לעשות מה שאתם רוצים ולא מה שנראה לכם טוב בשביל להצליח, משום שאם תעשו משהו שאתם לא רוצים בסופו של דבר לא תמשיכו אותו".
ומה הלאה?
"אני רוצה להמשיך לייצר תוכן ולהשתלב בתעשייה. זה מה שאני אוהב, וזה מה שאני רוצה לעסוק בו בעתיד".
תגובות