מי אמר שבריחה מהשיעור היא תמיד דבר רע? תמר גורן מורה לביולוגיה ומאיה חזן, מורה לכימיה במגמה המדעית בקריית החינוך השש שנתית "העמית", מצאו דרך מקורית לגרום לתלמידי כיתה י' 2 במגמה המדעית בבית ספרם לא להפסיק להתלהב מלימודיהם. איך הן עשו זאת? בעזרת הסבת המעבדה בבית הספר לחדר בריחה. התלמידים מצידם קיבלו את הרעיון בהרבה אהבה ויצירתיות.
כמו בכל חדר בריחה בעל נושא מסוים גם במקרה הזה נבחרה עלילה – התלמידים בנו סיפור רקע על מגיפה נוראית שעומדת לקטול את אוכלוסיית העולם ויש צורך לפתור את 20 החידות המדעיות בחדר בכדי להגיע לחיסון שיציל את העולם. לדברי המורות, כל החידות משלבות תכנים לימודים בביולוגיה ובכימיה, והתלמידים כחלק מהיוזמה אף הכינו את כל החידות לבדם.
"ההכנות דרשו כחודש" מספרת גורן, "וזה היה תהליך של ממש כי קודם היה עליהם ללמוד את החומר לבדם, לאחר מכן הם היו צריכים לחשוב על חידות, ובשלב הבא היינו צריכים לאשר את החידות ולראות שבאמת יש משהו מדעי בהן ושהתשובות הן אמיתיות ומבוססות", היא מספרת ומוסיפה, "הם למדו על החומר התורשתי אז בחידות עצמן הם לא יכלו להמציא רצפים של די אן דיי, אלא הכול היה צריך להיות מבוסס על הקוד הגנטי האמיתי".
מאיפה הרעיון המקורי הגיע לצמד המורות? שתיהן מעידות על עצמן כי הן מאוד אוהבות את חדרי הבריחה כחלק מהבילוי המשפחתי, ובעיניהן זו הייתה הדרך הטובה ביותר ללמד את המקצועות הלימודיים. "מדענים בשטח כל הזמן פותרים תעלומות. לכל מדען וחוקר יש תעלומה מסוימת שהוא צריך לפצח ונראה לי שחדר בריחה זה חלק מהתחום המדעי" מציינת גורן.
תגובות