מדוע אין תחבורה ציבורית נורמלית בשעות הערב (לדוגמה אחרי הצגות בהיכל התרבות) לנווה ים?
אסף דעבול: "נושא התחבורה ראוי להתייחסות רצינית יותר מצד העירייה ובכוונתי לבצע סקר צרכים מקיף, כדי להבין לעומק את צורכי התושבים מכל השכבות, גילאים והשכונות. אני מאמין בתחבורה ציבורית ובכוונתי לתת עדיפות לפתרונות בנושא בכל העיר".
דורון אוזן: "כל מערך התחבורה הציבורית זקוק לרענון מהיסוד. במסגרת תוכנית שבע הנקודות שלי בנושא בעיית התחבורה והחנייה בעיר, בכוונתי לשדרג את מערך התחבורה הציבורית על ידי הוספת קווים חדשים, הגדלת התדירות, החלפת תחנות האוטובוס בעיר לתחנות חדשות אשר עומדות בכל תנאי הבטיחות הנדרשים ולהחליף את מערך האוטובוסים לאוטובוסים חדשים בעלי רמת זיהום אוויר נמוכה. כל זאת תוך דגש על אוכלוסיית התלמידים, הצעירים והגמלאים שהם צרכני התחבורה הציבורית העיקריים. השקעה זו תעניק אלטרנטיבה משמעותית לנוסע ברכב הפרטי ותגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. אוסיף ואפעל כדי לקיים בעיר תחבורה ציבורית טובה יותר, שמספקת לתושבים מענה תחבורתי טוב ככל הנדרש כפי שאנו ראויים לקבל בעיר".
רז קינסטליך: "נושא התחבורה הציבורית בהחלט לוקה בחסר, ישנה אי שביעות רצון גדולה בקרב הציבור על איכות וזמינות התחבורה הציבורית בעיר. ממש לפני שבוע, לפתע פתאום הגיעה איזושהי בשורה בנוגע לשדרוג קווים קיימים. אין ספק כי יש צורך אמיתי להידרש לנושא והגדיל באופן משמעותי את מנעד ומגוון קווי האוטובוס ברחבי העיר. בנוסף, יש לקצר וליעל את הקווים הקיימים. במסגרת תכנית התחבורה שלי בכוונתי לעשות שיתוף ציבור אמיתי בנושא ולהבין את צורכי הציבור בכל שכונה ושכונה ולהוציא לפועל תכנית ייעול רחבת היקף שתגיע לכל קוות העיר ותעבור בכל השכונות".
ליאל אבן-זהר: "לצערי עד היום לא קודמה תוכנית רצינית של תחבורה ציבורית איכותית בעיר בכלל ובתוך השכונות בפרט. כראשת העיר, הבטחתי לקדם מול משרד התחבורה מערך אוטובוסים מהירים שייסעו על הצירים הראשיים, ומערך איסוף אל תוך השכונות. זה אחד הנושאים הראשונים שאקדם עם כניסתי לתפקיד מאחר שאני מכירה בחשיבות ובנחיצות של הנושא עבור תושבים רבים בעיר".
דב צור: "במסגרת מהפכת התחבורה הציבורית שהחלה בעיר, התחלנו כבר בשלב ראשון של הוספת קווים חדשים, שדרוג קווים קיימים והארכת שעות הפעילות של הקווים עד לשעה 23:30. חלק מהקווים כבר עובדים במתכונת זו (עד השעה 23:30) ובמהלך שנת 2019 יעברו יתר הקווים. לגבי שכונת נווה ים – קו 15 החדש, עובר דרך רוטשילד (שנמצא בסמוך להיכל התרבות) דרך תחנה מרכזית הישנה עובר בשד' משה דיין ממש בסמוך לנווה ים. משרד התחבורה הכריז בשבוע שעבר על הפעימה הראשונה בשדרוג התחבורה הציבורית, מהלך שנעשה בתאום עם העירייה ובשיתוף התושבים".
רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון?
הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת
מדוע בעיר כל כך גדולה כמו ראשון לציון עם בתי ספר דתיים יש רק אולפנה אחת בלבד? איך קורה מצב שילדה מבית דתי צריכה לחפש אולפנה מחוץ לעיר משום שבעיר שלה האופנה מלאה ואין מקום?
דורון אוזן: "בוודאי שיש מקום לעשות בדיקה כדי לתת מענה ראוי וצודק לאוכלוסייה איכותית וחשובה זו וכך בכוונתי לעשות לאחר היבחרי. אין שום סיבה שתלמידי ראשון יצטרכו למצוא פתרונות מחוץ לעיר. באופן כללי כלל מערכת החינוך שלנו זקוקה לריענון מהבסיס. הגיע הזמן שניקח אחריות על כלל התלמידים וניקח אחריות על איכות החיים של ההורים שלמעשה קורסים תחת הנטל".
מוטי עג'מי: ביום רביעי, עם בחירתי לכהן כראש עיריית ראשון לציון, אפעל על מנת שכל ילדה וילד בעיר ילמדו בה ויוכלו לקבל מענה חינוכי בעיר. הדבר רלוונטי לילדים החומדים בזרם החינוך הממלכתי-דתי ולילדי החינוך המיוחד.
ליאל אבן-זהר: "ראשון לציון צריכה לתת מענה לכלל הציבורים החיים בה – חילוניים ודתיים, תוך התחשבות בצרכים של כל אזור. כמו שצריך לתת מענה לבנות שרוצות אולפנה ותוספת בית ספר, כך גם צריך לפעול להקמת בית ספר דמוקרטי ובית ספר לאומנויות. אני אשתדל לתת מענה מלא לכל האוכלוסיות בעיר ולאפשר בחירה לתלמידים והוריהם במסלולי חינוך ייחודים ומועדפים".
אסף דעבול: "העירייה לא קשובה לצורכי התושבים ובכוונתי לשנות מקצה לקצה את המצב. תחום החינוך בראש סדר העדיפויות שלי. אפעל מהיום הראשון להגדלה משמעותית של תקציב החינוך והשקעה בכל תלמידי העיר. כיו״ר האופוזיציה נלחמתי למתן פתרונות עבור כל התלמידים בעיר וכראש העיר איישם זאת. ארחיב את כל מסגרות החינוך בהתאם לצרכים".
רז קינסטליך: "ראשון לציון מחויבת להביא לכלל אוכלוסיות העיר פתרון חינוכי התואם את השקפת עולמם. הנושא הזה בהחלט דורש התייחסות ופתרון חינוכי ראוי. מדיניות ההקצאות של העירייה צריכה להפוך מפאסיבית לאקטיבית על העירייה להבין את צורכי האוכלוסיה של העיר ובהתאם לכך להקצות את הנדרש לכל לכל אוכלוסיות העיר. אי אפשר לקבל החלטה במנותק מצורכי התושבים. זאת לצערי התוצאה של מדיניות מנותקת. אנו נביא מנהיגות רעננה שחושבת מחוץ לקופסה, מנהיגות שתבין את צורכי התושבים. בהחלט יש מקום לבחון הקצאת מבנה להקמת אולפנה נוספת לזו הקיימת בקרית גנים. באזור מזרח ומרכז העיר".
דב צור: "החינוך בראשון לציון נותן מענה לכלל המגזרים. במגזר הדתי ניתנים מספר מענים – אולפנא (לבנות), בני עקיבא (לבנים) ומקיף ממ"ד אוריה (מעורב). דרישות הקבלה לאולפנא לא מאפשרות כניסה ללא תנאי קבלה מסוימים בהיבט הדתי ובהיבט הפדגוגי. מרבית הבנות שעומדות בקריטריונים מתקבלות לאולפנא ותמיד קיימת האפשרות להירשם למקיף ממ"ד אוריה. ההשקעה בחינוך בראשון לציון היא אדירה לכלל המגזרים. אני גאה על כך שמערכת החינוך בראשון היא מהטובות בישראל".
שמענו הבטחות על כל מה שתעשו, מה אתם באמת יודעים שאינכם מסוגלים לעשות בתפקיד?
דורון אוזן: "אני חושב שהשאלה הזאת מביאה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את ההרגל שלנו, כתושבי ראשון להסתפק במועט, להיגרר מאחור. אני עומד מאחורי כל ההבטחות שלי. מבחינתי תכנית העבודה שהגשתי לתושבים היא מסמך מחייב שאת מוכן להיבחן עליו. לראשון אין בעיה של כסף, יש לה בעיה של סדר עדיפויות. את זה אני עומד לשנות. עבודה רק בשביל התושב.
מוטי עג'מי: ישנם נושאים שנמצאים בסמכות הרשות המקומית וישנם נושאים הנמצאים באופן בלעדי בסמכות הממשלה והשלטון המרכזי. אני יכול להתחייב כי אפעל לקדם את האינטרסים של ראשון לציון ותושביה גם בכל הנושאים שנמצאים בסמכות הממשלה.
ליאל אבן-זהר: "אני חושבת שקשה יותר לקדם או לבצע נושאים שתלויים בממשלה ומשרדיה. גם בנושאים אלו, אעשה ככל שביכולתי כדי לשכנע ולפעול לשינוי חקיקה או לשינוי החלטות שאינן לטובת העיר ותושביה".
אסף דעבול: "כמי שנותן את מספר הטלפון הנייד הפרטי שלו כבר 26 שנה לתושבים, אני יכול לומר שמעולם לא הבטחתי משהו שלא יכולתי לקיים. התושבים הרבים שנמצאים איתי בקשר יודעים שאני יודע לומר לא כשאי אפשר. לכן, מבחינתי אפעל בנחרצות בכל התחומים ולמען התושבים מהיום הראשון כדי ליישם אותם. חלק מהנושאים יטופלו במידי וחלקם ייקחו זמן, אך כל מה שנכתב במצע יבוצע".
רז קינסטליך: "שאלה טובה ונבונה, התשובה סביר להניח לא תהיה חד משמעית, שכן ישנם דברים רבים שראש עיר עם כל הכבוד לא יכול לעשות. אני יודע מה אני לא מסוגל לעשות: אני לא מסוגל לשבת ב"מגדל השן" להיות "מורם מהעם". נתק מהציבור וחוסר שקיפות הם הגורמים לשחיתות. אנו נביא בשורה של מנהיגות אחרת, שחושבת באופן אחר. מנהיגות מחוברת שמדברת בגובה העיניים. תושבי ראשון שבעו ממנהיגות מנותקת שמקבלת החלטות משום מקום. נהיה שם עבור התושבים, לשכתי תהיה פתוחה בפני כולם".
דב צור: "אני לא מבטיח דבר, אלא לאחר שהבנתי שהוא מעשי ואחראי. אני לא מסוגל לממש את ההבטחות חסרות האחריות של חבריי, שלא עומדות במבחן המציאות, אין להן כל היתכנות כלכלית, משפטית וחוקית. ההבטחות שלי עומדות על מקומן בכל חלקי העיר, בשכונותיה, ברחובותיה ובמצוינות החינוכית בה".
איך אתם חושבים לפתור את בעיית הפקקים בבקרים ואחר הצהריים בדרך משה דיין וכביש 4?
דורון אוזן: "כולנו עדים לפקקים המטורפים בכל בוקר כאשר תושבי מרכז ומערב העיר רוצים לצאת לכביש 4. מדובר בבזבוז זמן של כ-40 דקות בכל בוקר. זו מציאות בלתי נתפסת. במסגרת תכנית העבודה שלי לפתרון בעיית התחבורה והחנייה בעיר בכוונתי לדאוג להקמת כביש מנהרה שיחבר את כביש ז'בוטינסקי ישירות לכביש 4. בנוסף, בכוונתי לחבר את המשך כביש היובל בשני חיבורים – הראשון לכביש 4 והשני לצומת בית דגן- מכון וולקני. הגיע הזמן שראשון תחזור לתושבים. שראשון תנצל את המשאבים שלה לטובת העלאת איכות החיים שלנו. הגיע הזמן שנפסיק לחכות ולהסתפק במועט. הגיע הזמן למנהיגות חדשה".
ליאל אבן-זהר: "ראשית כל אקדם שתי יציאות חדשות מהעיר – נחלת צפון ועוקף רמת אליהו. עם כניסתי לתפקיד, אדאג יחד עם גורמי הביצוע והמדינה לממן ולקדם בהקדם את היציאות האלה. המצב הקטסטרופאלי הזה בבקרים לא יכול להימשך".
אסף דעבול: "בנושא זה אביא את מומחי התנועה הבכירים בארץ כדי לפתור את הסוגיה. אני מרגיש את הבעיות הללו היטב בכל בוקר והמצב בלתי נסבל. נדרש פתרון יצירתי ובכוונתי לפתוח עוד צירים בכניסות והיציאות מהעיר".
מוטי עג'מי: הצגתי לציבור, במסגרת המצע של ״ראשון אחת״, תוכנית תחבורתית מקיפה. זוהי תשובה גם לשאלה לגבי מחסור בתחבורה ציבורית, התכנית כוללת גם פתרונות לטווח קצר, בינוני וארוך לבעיית גודש התנועה ביציאות מהעיר בשעות הבוקר, ובמיוחד בירידה לכביש 4 מגשר משדה דיין.
כבר עם תחילת כהונתי כראש העיר אפעל להרחיב את גשר משה דיין, לסלול יציאה חדשה מצפון נחלת יהודה ישירות לכביש 4 (בסמוך למחלף חולון). במקביל אפעל להפעלת הסדרי נסיעה עירוניים לתחנות הרכבת ולחניון הנתיב המהיר.
הפתרון התחבורתי הנכון לראשון לציון חייב להכיל בתוכו תחבורה ציבורית שנותנת מענה גדול הרבה יוצר לתושבי העיר.
רז קינסטליך: "היציאה לכביש 4 בבקרים הפכה להיות סיוט של ממש, בלתי נסבלת לחלוטין. אחד הדברים הראשונים שאנו נעשה זה נדרש להפחית משמעותית את העומסים הכבירים בירידה לכביש 4. אנו נעשה זאת בשני אופנים, האחד יצירת חלופות ליציאה מכביש 4, נוציא לפועל הקמת מחלף שיחבר את תושבי מרכז ומזרח העיר ליציאה למחלף חולון ובכך נייצר הפחתה משמעותית של השימוש שעושים נהגים המגיעים משכונות המרכז מזרח בכביש 4, המחלף ינתב חלק ניכר מהתושבים למחלף חולון ויפחית עומס מגשר ראשון. במקביל נדאג לאכוף את הנסיעה בנתיבים לתחבורה ציבורית . נסיעה בהם יוצרים צוואר בקבוק בירידה לכביש 4. ישנה תכנית סדורה ליצירת חלופות נוספות שתפחית באופן משמעותי את העומסים בכביש 4".
דב צור: "העירייה פועלת מזה שנים מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל להרחבת מחלף ראשון לציון כולל הרחבת הרמפה לכיוון צפון ותוספת נתיב בכביש 4. מדובר בתוכנית מאוד מורכבת שנכללת בהסכם הגג. הנושא בתכנון מתקדם ולמרות שהיא אינה בידנו אנחנו מקדמים ודוחפים בכל הכוח".
מעניין אותי מי מהמתמודדים יכול להתחייב שידאג לרשת את כל העיר בשבילי אופניים?
מוטי עג'מי: בכוונתי, כראש העיר, להביא לאישור תוכנית לסלילת מסלולי אופניים בכל העיר ובמיוחד לאזורי התעסוקה, מרכזי התחבורה ומוקדי הבילוי. רכיבה על אופניים מהווה גם פתרון סביבתי חשוב וגם שיפור הבריאות האישית של תושבי ראשון לציון.
דורון אוזן: "תחבורת האופניים בישראל היא אחד מאמצעי התחבורה בעלי שיעור ההתרחבות הגדולים ביותר והיא יכולה בקלות לשמש את התושבים לצרכים יומיומיים. כחלק מפתרון בעיית התחבורה עלינו כרשות מוטלת האחריות לעודד את הרכיבה על ידי הצבת תנאים הולמים ונוחים. במסגרת תכנית העבודה שלי בכוונתי להשלים את תכנית רישות העיר בשבילי האופניים. בדרך זו נצמצם את השימוש ברכבים פרטיים, נבטיח נסיעה בטוחה יותר ונעודד שימוש בתחבורה בת קיימא".
ליאל אבן-זהר: "כמי שהתחילה את דרכה בחיים הפוליטיים כלוחמת סביבה והייתה חלק ממאבקים סביבתיים, וכמי שנסעה שנים על אופניים לישיבות מועצה, זה יהיה אחד הנושאים הראשונים שאפעל לקדם כראשת עיר. לא ייתכן שבמזרח ומרכז העיר אין כמעט שבילי אופניים. גם בחלק ממערב העיר אין מספיק בתוך שכונות. אני מבטיחה להכין עם כניסתי לתפקיד ראשת העיר, תוכנית אופרטיבית לרשת שבילי אופניים ולבצע אותה באופן מדורג".
אסף דעבול: "בשאלה הקודמת התייחסתי לסוגיית התחבורה ואדגיש: אמצא פתרון לתחום הכולל שלך התחבורה, לרבות גודש התנועה, מקומות חניה, שבילי אופניים, תחבורה ציבורית ועוד".
רז קינסטליך: "ראשון לציון היא עיר מדהימה ומתקדמת, שבראשותי תיהפך גם לעיר ירוקה וחכמה. עבורי, כיו"ר סיעת 'הצעירים + הירוקים' שמירה על איכות הסביבה עבורי אינה רק סיסמה. עם החזון של שמירה על איכות הסביבה וקידום אורח חיים בריא וספורטיבי אסלול שביל אופניים משותף בין רחובות, נס ציונה וראשון לציון במידה שאבחר".
דב צור: "בראשון לציון אושרה תוכנית אב לשבילי אופניים בכל שטחי העיר. התוכנית מתבצעת בשלבים. נכון להיום בוצעו שבילי אופניים בדרך המכבים, שדרות היובל, דרך חיים הרצוג. שביל נוסף משדרות משה דיין לכיוון הים. ובימים אלה מתוכננים לביצוע השבילים הבאים: שביל שמטרתו לחבר את העיר לכביש 44 ולבית החולים אסף הרופא – מרחוב גולדה מאיר, שדרות נים, יגאל אלון, מיכאל לוין, שביל נוסף למרכז תעסוקה שורק, שביל נוסף לאזור פארק אגמים שמתחיל מהתחנה המרכזית החדשה ועובר על רחוב ההסתדרות עד לפארק אגמים ושביל נוסף מנחלת יהודה, דרך גשר ראשון, עד לרחוב זלמן שניאור".
השאלה שלי מופנת לארבעת המועמדים שסיכמו בינהם על תמיכה במועמד שיתמודד בסיבוב שני מול דב צור במידה שיהיה כזה: אם דב צור ינצח האם תיכנסו לקואליציה עימו?
ליאל אבן-זהר: "אני הצהרתי והבטחתי לבוחריי שבשום צורה לא אצטרף לקואליציה בראשות צור. אני כמובן מאמינה שאנצח ואקים קואליציה בעצמי בין אם בסיבוב ראשון ובין, באמצעות הקואליציה הזו – בסיבוב שני".
אסף דעבול: "אני היחידי שלא ישבתי בקואליציה של דב צור. כולם ישבו אתנו ואני היחידי שהתעקש לא לקחת חלק בקואליציה. הצהרתי מעל כל במה: בכנס השחיתות, בעיתונות וברשתות החברתיות: לא אשב עם דב צור ובכלל עם מישהו שנחשד בפרשיות שחיתות".
רז קינסטליך: "כל עוד קיימת עננה מעל ראשו של דב לא אשב איתו בשום תרחיש".
דורון אוזן: "זו שאלה שצריך לשאול את דב: האם יצטרף לקואליציה בראשותי כאשר אנצח? והאם ימשיך בכלל לכהן כחבר מועצה במידה שיפסיד?".
ולדב צור: האם תזמין את הארבעה לישיבה בקואליציה לאחר שהצהירו מעל כל במה שאיתך לא ישבו?
דב צור: "אני לא עוסק בפסילה אישית ואני נוהג אחרת מיריביי הן בבני אדם והן בגופים פוליטיים. צר לי על ההתנהגות הילדותית והחובבנית של חלק ממתחריי. יש לקואליציה הבאה עקרונות, קווי יסוד ושותפים שהתחייבו ללכת ביחד. מי שימצא את מקומו בקווי היסוד, בחזון וברעיון המשותף יוכל לתרום את תרומתו גם בקואליציה".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מתי יוציאו את החולות מגני הילדים
גורמים לכינים ועקיצות
מחכה לתוצאות לאחר הבחירות,כפי שהובטח