"לנגד עיניי", אומר ערן, "עומדת תמיד העובדה כי מאחורי כל חלל מצולם ישנו אדריכל או מעצב שהשקיע מאמצים ניכרים על מנת ליצור מראה ואווירה מסוימת שאותם ראה בעיני רוחו, כזו שתשקף ללא מילים את כוונותיו ויכולתו של המעצב. אני מקדיש את כל הזמן הנדרש עם הרבה סבלנות ואהבה בכל פרוייט קטן כגדול״.
תורג'מן, בוגר תואר ראשון במחשבים הלך בעקבות התשוקה אשר ניטעה בו כבר בהיותו בן 16 עת קיבל מאביו במתנה את מצלמת הניקון הראשונה. ״אני משתמש בציוד המתקדם והחדיש ביותר בשוק הצילום מותאם לצילום פנים וחוץ כגון פלאשים, עדשות ייעודיות לצילום אדריכלי, פילטרים שונים ועוד".
האיזון והפרופורציות בחלל ניכרים מאוד באופן הצילום של ערן, מוטיב המבליט את המקצועיות והאווירה שהאדריכל רוצה לשדר בפרויקט. "תיאום הצפיות הנעשה בשיחה מקדימה עם המעצב או האדריכל", מסביר תורג'מן, "והדגשים על אלמנטים, חומרים וטקסטורות הם נר לרגלי, זאת כדי למקסם את התוצאות לשביעות רצונו של הלקוח".
"צילום אדריכלי הוא כמו עיצוב גרפי עם מצלמה"
בשונה מצילומי אופנה או ספורט, תחום צילום האדריכלות ועיצוב הפנים ייחודי בהיותו של האובייקט המצולם נייח, מה שמאפשר לתכנן כל צילום בקפידה ולהוציא ממנו את המיטב, החל בסידור הזירה המצולמת ועד הוספת אקססוריז ופריטים חסרים במידת הצורך.
התכנון מתחיל בשיחה מקדימה עם האדריכל או מעצב הפנים שמטרתה תיאום ציפיות, מתוך אמונה כי תקשורת ישירה עמם יסייעו לאיכות התמונות ויבטיחו כי יודגשו האלמנטים והקווים בחלל המצולם כמו גם השימוש בטקסטורות ובחומרים מגוונים. בהמשך מסייר תורג'מן במקום ומכין תוכנית אופטימלית לצילום, שכוללת בין השאר גם תאורה נכונה וכן סדר וניקיון בלוקיישן. "אני שואף שהחלל אותו אני מצלם יראה במיטבו. העין שלי היא העדשה הכי משוכללת ומתקדמת שאני משתמש בה מלבד הציוד החדשני המשמש לי כעזר", אומר תורג'מן.
עבודת ההכנה המקדימה למועד הצילום מבטיחה כי הצלם לא יתעסק בהפקה אלא יתרכז בצילומים עצמם, באיכותם וביצירתיות שבה ייעשו. תורג'מן נוהג לחפש את הזוויות המחמיאות לחלל המצולם, אותן נקודות מבט שישקפו אותו על יופיו, עיצובו והטקסטורות השונות, פרי שימוש בחומרים אלה ואחרים. צילום של שיש או אבן, למשל, יהיה שונה מצילום של חלל ששולט בו העץ, וכשמדובר בשילוב חומרים שונים, המורכבות אף רבה יותר, אך אינה זרה לצלם בעל ניסיון ועין מיומנת.
"כדי להגיע לזווית הנכונה", הוא מסביר, "יש להקפיד תמיד על ניקיון החלל ועל סידור האלמנטים בסצנה כדי ליצור פרופורציה נכונה, ממש כמו בעיצוב גרפי. בעיני, צילום אדריכלי הוא למעשה עיצוב גרפי עם מצלמה, ואני שואף שהחלל שאני מצלם ייראה באופן המחמיא ביותר האפשרי".
לדבריו, צילום אדריכלי טוב מכבד את עיצוב החלל ומעביר נכונה את האווירה שבו. לנגד עיניו תמיד עומדת העובדה כי מאחורי כל חלל מצולם עומד אדריכל או מעצב שהשקיע מאמצים ניכרים על מנת ליצור מראה מסוים ואווירה מסוימת שאותם ראה בעיני רוחו, ולכן תפקידו של הצלם הוא להעביר את התחושה הזו באמצעות התמונה, שתשקף ללא מילים את כוונתו של המעצב. תורג'מן מסכם: ״אדריכלות היא מוסיקה חצובה באבן״ (הנרי ג׳יימס).
ערן תורג'מן – צלם אדריכלות ועיצוב פנים
טלפון: 054-4520576
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם
כתבה שיווקית
תגובות