נראה כי בראשון לציון יש אזור אחד שבו הכאוס בולט במיוחד, שבו הנהגים ועוברי האורח עשויים להימצא בסכנה גבוהה מהרגיל: שדרות משה דיין בסמוך למתחם הסינמה סיטי. וזאת בעיקר בתקופה הנוכחית של חודשי הקיץ.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל שנה יש עלייה בתאונות הדרכים ומספר ההרוגים בקיץ לעומת חודשי החורף: 176 הרוגים בקיץ בשנת 2016 לעומת 136 הרוגים בחורף.
בשדרות משה דיין קיימות מצלמות אכיפה אשר אמורות להוביל לשינוי בתרבות הנהיגה, צמצום מספר תאונות הדרכים ומספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, להגברת ההרתעה מביצוע עבירות תנועה, ולבלימת תופעות של בריונות בכביש. אך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון ליוני, 2017 ניתן לראות כי בשדרות הסמוכות למתחם הסינמה הסיטי התרחשו 66 תאונות בהם נפגעו 137 בני אדם, מתוכם אדם אחד נהרג ושניים נפצעו קשה. מתוך כלל הנפגעים 16 היו הולכי רגל.
אלא שנראה כי מה שמעסיק את תושבי ראשון לציון אשר נהגו מעל למהירות המותרת, הוא בעיקר הקנסות אשר נשלחים אליהם בזה האחר זה ממצלמות האכיפה באזור- שלדבריהם לא פותרות את הבעיה אלא רק הופכות אותם לפורעי חוק. ובנוסף לכך בימים אלו הוקמה עצומה על ידי חבר המועצה, עידן מזרחי בה הוא קורא לתושבי העיר לחתום ולהצטרף לפנייתו אל השר לביטחון פנים, גלעדן ארדן לבחון את הסדרי התנועה בכביש משה דיין בעיר ולפעול בהתאם.
"על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים. תאונות דרכים הן לא גורל אלא מחדל מתמשך שחייבים להילחם בו", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק.
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל אוכפת ופועלת על פי תקנות התעבורה, על פי מחקרים שבוצעו ניכר כי, במקום שבו מוצבות מצלמות המהירות קיימת ירידה בתאונות הדרכים ומהירות הנסיעה פוחתת. בכביש המדובר מהירות הנסיעה המותרת הינה 60 קמ"ש וזאת בהתאם לתמרור המוצב במקום, על כן ציבור הנהגים צריך לנהוג על פי החוק. הצבת התמרור במקום וקביעת המהירות המותרת נקבע על ידי רשויות הדרך ובאחריותן".
תגובות