בני הנוער יכולים לגשת לטסט על רכב פרטי לאחר 28 שיעורי נהיגה שמסתכמים ברכישת 18 שעות ניסיון על הכביש. האם זה מספיק בכדי לתפוס את ההגה בידיים? נוכח הנתונים בנוגע למעורבות נהגים חדשים בתאונות דרכים, כנראה שלא. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נהגים חדשים (בני 19-15) היו מעורבים ב-32 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2016. מדובר בשיא של חמש שנים, בייחוד שתאונות אלו מהוות עשרה אחוז מכלל התאונות הקטלניות באותה השנה. בנוסף נמצא, כי בשנת 2016 היו מעורבים 1,153 נהגים חדשים בתאונות דרכים, מתוכן 176 תאונות קשות וכאמור, 32 תאונות קטלניות.
בראשון לציון נכון לשנת 2016 ישנם 2,532 נהגים חדשים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה), ובעשור האחרון היו מעורבים 323 נהגים חדשים בתאונות דרכים בעיר. אומנם האחוזים נמוכים ביחס לשאר הערים הגדולות (ירושלים, תל אביב, חיפה), אך נתון זה לא מנחם לנוכח העובדה, כי לא צפוי להיות שינוי ממש במספר התאונות גם השנה.
"הנהגים החדשים הם חסרי ניסיון, אך בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להיגמר באסון. כדי להוריד את מספר הנהגים החדש המעורבים בתאונות דרכים, יש להוסיף לימודי חינוך לבטיחות בדרכים ותעבורה במסגרת בית הספר וכן להגביר את האכיפה בכבישים, בכדי להרתיע את הנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון פועלת כל השנה בתחום הסברה והדרכה בקרב בני נוער. בין היתר מתקיימת פעילות והסברה בתיכונים בנושא נהיגה מונעת תאונות ונהיגה מבוקרת על בסיס כללי הזהירות המקובלים.
בנוסף, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצא קמפיין גדול דרך שילוט על גבי האוטובוסים בעיר, המסביר את התנהגות הנהג והתייחסותו לעובר הדרך".
תגובות