סיור במטווח 24, צילום דוברות העירייה, מדף הפייסבוק של רז קינסטליך
סיור במטווח 24, צילום דוברות העירייה, מדף הפייסבוק של רז קינסטליך

השמורה, החוף והדירות: התקדמות בהכנות לפינוי שטח מטווח 24

ראש העירייה, רז קינסטליך, סייר עם נציגי הוועדה המחוזית בשטח בן 7,500 הדונמים המשמש כמטווח ניסוי של צה"ל ומיועד לפינוי

פורסם בתאריך: 19.8.24 11:27

התקדמות בפינוי שטח מטווח 24: ראש העירייה רז קינסטליך, עדכן על שלב נוסף בפינוי השטח המשתרע על 7,500 דונם בחולות ראשון לציון בקטע הדרומי שלהם. קינסטליך מסר: "שמחתי לארח את נציגי הוועדה המחוזית במטווח 24, נציגי משרד הביטחון, נציגי איכות הסביבה ונציגי העירייה. מרגע ההסכם ההיסטורי שחתמנו עם משרד הביטחון לפינוי שטח המטווח, שקדנו על תכנית מפורטת למטווח שכוללת שטח רחב ידיים של שמורת טבע, הכפלת רצועת החוף שלנו והגדלתה בעוד כ-2 ק"מ, יחידות דיור וביניהן גם דיור בר השגה".

קינסטליך ציין גם כי מינהל התכנון נדרש לאשר לעירייה את התוכנית המפורטת של המטווח, ולשם כך הוזמנו אנשי מינהל התכנון לסיור "כדי שיראו בעיניים את התכנון המוקפד שלנו ובכדי לקדם את לוחות הזמנים".

 

קינסטליך הוסיף גם כי השלב הראשון של פינוי רצועת חוף של כ-2 ק"מ, המיועדת לפינוי בשלבים, צפוי להתחיל כבר ב-2025. הוא סיכם: "בכל פעם שאני נכנס לכאן, אני מתרגש רק מהמחשבה שכל השטח הקסום והיפה הזה, הולך לחזור אלינו, התושבים. צדק היסטורי שהצלחנו להשיג עבורכם ועבור הדורות הבאים".

נציין כי מטווח 24 המכונה גם שטח אש 24 א', שדה ניסויים 24 או מ.ק. 113, הוא מטווח של החטיבה הטכנולוגית ליבשה ויחידת נס"א השוכן על חופה הדרומי של ראשון לציון, צפונית לבסיס חיל האוויר פלמחים. המטווח משמש לניסויים בתחמושת חיה, בטילים, אמצעי לחימה מיוחדים, מערכות מבצעיות חדישות, ומדים חדשים. שטחו 7,500 דונם והוא קיים מאז קום המדינה. יצוין כי הקרקע צריכה לעבור תהליך ניקוי משמעותי.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר