הדמיית הקו הכחול הראשון לציו,ן רחוב הרצל - קרל נטר מבט לצפון. קרדיט עדי בואנו סטודיו ארקפקט
הדמיית הקו הכחול הראשון לציו,ן רחוב הרצל - קרל נטר מבט לצפון. קרדיט עדי בואנו סטודיו ארקפקט

העבודות יתחילו השנה: נבחרה חברה להקמת התשתית של הקו הכחול בראשון לציון

התקדמות משמעותית בפרויקט התחבורה הגדול. העבודות יכללו פירוק תשתית קיימת, הקמת תשתית חדשה, הקמת תחנות חדשות ועוד. לעבודות בעיר נבחרה חברת מנרב

פורסם בתאריך: 28.1.25 08:43

התקדמות משמעותית: חברת נתיבי איילון הכריזה על החברות הזוכות במכרז להקמת התשתית לקו הכחול של מערכת ה-BRT, שיעבור ברחובות, ראשון לציון ונס ציונה. החברה הכריזה על חברות הקבלן שזכו במכרז להקמת התשתית לקו הכחול – קווי התחבורה הציבורית – BRT (Bus Rapid Transit) בערי השפלה ראשון לציון, רחובות ונס ציונה. עבודות התשתית כוללות פירוק של תשתית קיימת, הקמת תשתית חדשה, הקמת תחנות חדשות ועוד.

במכרז זכו שלוש חברות, כאשר כל חברה אמונה על ביצוע עבודות הקמה בחלק מהתוואי: קבוצת מנרב בתוואי הקו בעיר ראשון לציון, חברת שפיר הנדסה בתוואי הקו בעיר רחובות וקבוצת אורון אחזקות והשקעות בתוואי העיר נס ציונה. עלות הפרויקט כמיליארד ש"ח לתוואי כולו. תחיל ה עבודות צפויה במהלך שנת 2025.

בקו הכחול יפעלו כלי רכב ייעודיים, חשמליים ומתקדמים, בעלי קיבולת גבוהה ותדירות גבוהה, שיפעלו בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי וסגור. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות בתשתית הכביש והרמזורים, תאפשר שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית ותספק אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי בזכות לוח זמנים מדויק ואמין, הגדלת קיבולת הנוסעים, תדירות הנסיעות והורדת זמני ההמתנה וזמני הנסיעה.

בנוסף, הקו ישפר את הנגישות למרכזי מסחר, תעסוקה, אקדמיה ודיור לכ-100 אלף נוסעים ביום ומעל ל-30 מיליון נוסעים בשנה ברחבי הערים, עד מטרופולין תל אביב.

הקו הכחול גם יאפשר נגישות מלאה ומהירה למסופי תחבורה נוספים המייצרים קישוריות לתחנות רכבת ישראל בעיר רחובות ותחנת 'הראשונים' בראשון לציון, וקו המטרו M1S העתידי. כמו כן בעתיד הקו יתחבר לקווים נוספים של מערכת ה-BRT ברחבי ישראל שאושרו על ידי משרד התחבורה, ביניהם הקו הירוק בראשון לציון.

יצוין כי באזור השפלה מדובר בשני קווי אוטובוסים חשמליים מיוחדים ומהירים, מעין אוטובוס-רכבת. הקו הכחול יחבר בין מרכז מטרופולין גוש דן, תל אביב, לבין דרומו, ערי השפלה רחובות, נס ציונה וראשון לציון, במסלול שאורכו כ-23 קילומטרים ולו 44 תחנות נוסעים. הקו החום יחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון. הפרויקט קודם תחילה על ידי חברת נת"ע ותוכנן במקור כקו רכבת קלה כחלק מהדנקל, אך ב-2019 שונו התוכניות, והוא החל תכנון מחדש. הפרויקט עבר לידי חברת נתיבי איילון שמקדמת אותו כ-ART שהוא מעין אוטובוס-רכבת חשמלי שנוסע באמצעות גלגלי גומי ללא צורך במסילה. ייתכן כי חלק ממנו יופעל כ-BRT בדומה למטרונית בחיפה. אורך הקו החום כ-30 קילומטרים, תוכננו לאורכו 46 תחנות.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר