דרך קשה ומשובשת לאצטדיון הברפלד: מי ייקח אחריות?

חול בקיץ, בוץ בחורף, מכוניות שמסכנות את הולכי הרגל ועוד מכשולים בדרכם של הילדים והנערים שמנסים להגיע לאיצטדיון כדי להתאמן. אז למה דבר לא נעשה?

פורסם בתאריך: 12.11.17 17:12

הורים לילדים משכונת כצנלסון שמתאמנים בקבוצת הפועל ראשון לציון טוענים כי ישנן בעיות רבות בתחבורה הציבורית באזור האיצטדיון, וכי האוטובוסים עוצרים ב"יס פלנט" המרוחק. לטענת ההורים תוואי האוטובוס מרוחק באופן שמצריך הליכה של הילדים על החול בימי הקיץ החמים והליכה על הבוץ בימי הגשם החורפיים מאזור ה"יס פלנט", ללא מדרכות ולצד מכוניות המסכנות את ילדיהם.

מירב צבי זיידן, תושבת העיר, שפנתה לעירייה בנושא זה טוענת כי "אני אישית נאלצת לצאת מוקדם מהעבודה, בתחושה מאוד לא נעימה ולהסיע את בני למגרש. לא פעם אספנו ילדים שהולכים מזיעים ועייפים משטח הסופרלנד למתקן המגרשים. ההליכה נעשית על חול כאשר בקיץ חם נורא ובחורף הרצפה רטובה, אין מערכת כבישים מסודרת גם מסביב למתקן האימונים ובטח ובטח לצועדים ברגל. התנועה של הרכבים היא אינה גדולה, אבל בדרך כלל שנוסעים שם הנסיעה היא מהירה מאוד ומסוכנת להולכי הרגל, יש שם המון רוכבי אופנים שגם מהווים סיכון לילדים. אני באמת חושבת שעיריית ראשון לציון מפקירה את ילדים ואת הנערים. אני חושבת שחייבים לסדר את נושא הכבישים והמדרכות להולכי הרגל בכניסה למתקן האימונים ואני מבקשת שישנואת תוואי האוטובוסים באזור כך שיאפשר לאוטובוסים להגיע עד לאיצטדיון עצמו. אני באמת מקווה שהנושא ייפתר במהרה".

 

בנוסף טוענת זיידן כי גם בנושא האוטובוסים פנתה לעירייה בבקשה להוסיף תחנות אוטובוסים בסמוך לאיצטדיון. לטענתה תחילה נענתה כי חברת "אגד" פועלת על פי מסלולים המאושרים על ידי משרד התחבורה ולכן עליה לפנות למשרד התחבורה, אך משרד התחבורה טען כי בשל כך שהעירייה לא סידרה עדיין תחנת עצירה מוסדרת או מסוף מוסדר לעצירת אוטובוסים ליד האצטדיון אין אפשרות להורות לאוטובוסים להמשיך את הנסיעה עד לאצטדיון. בתגובה לכך ענתה העירייה במכתב כי "קווים 6 ו-7 של חברת 'אגד' מגיעים לתחנה במתחם 'יס פלנט' דרך שדרות מרילנד ושדרות אבא אבן. לצורך הצבת תחנת אוטובוס חדשה באזור האצטדיון נדרש לשנות את המסלול ולהמשיכו ברחוב המאה ועשרים, אולם בשלב זה הרחוב אינו מתאים למעבר תחבורה ציבורית. בעתיד עם פיתוח מתחם התעסוקה 'האגמים', באזור האצטדיון, ושדרוג הרחובות יופעלו קווי אוטובוסים נוספים".

זיידן והורים נוספים משכונת כצנלסון לא מוכנים לוותר על הדרישה כי האוטובוסים יעצרו בסמוך לאצטדיון ברפלד ודורשים מהעירייה להסדיר את תוואי האוטובוסים באופן שיאפשר הגעה בטוחה לילדים, יתקנו את המדרכות והכבישים באזור שכמעט לא קיימים ויעזרו להגן על ילדיהם מפני תאונות אפשריות.

תגובת עיריית ראשון לציון: "פנינו בנושא למשרד התחבורה ולחברת אגד, במטרה להאריך את מסלול נסיעת הקו, כך שהתחנה תהיה קרובה עד כמה שניתן לאיצטדיון. במקביל, אנו שוקדים על שינוי תוואי הכביש באזור והסדרת המדרכות, לטובת התושבים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר