צילום עירוני

תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2018: 1.8 מיליארד שקלים

יותר הכנסות מארנונה, יותר כסף לרווחה ולחינוך וגם תחנה למחזור פסולת בניין. איך מחולק התקציב העירוני?

פורסם בתאריך: 29.12.17 10:55

מועצת העיר אישרה אמש (חמישי) את תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2018, והוא יעמוד על כ-1.8 מיליארד שקלים – עלייה של כ-87 מיליון שקלים לעומת שנה שעברה. הארנונה מהווה כ-55% מסך התקציב, ובשנת 2018 הכנסות העירייה יגדלו ב-46.9 מליון שקלים כתוצאה מהארנונה. אף על פי שבחמש השנים האחרונות הושלם על ידי העירייה מהלך של הרחבת הנחות הארנונה בארבע קטגוריות לתושבים.

תחום החינוך בעיר יקבל השנה תוספת בהיקף של 27.5 מיליון שקלים מה שמעיד על השקעה של 4,500 שקלים בתלמיד. לצד זאת, גם הרווחה, התרבות והקהילה יזכו להגדלת התקציב על רקע שני מרכיבים: תוכנית "ניצנים" בצהרונים שבתוכה מדובר על הארכת יום הלימודים לגילאי 3-8 במוסדות החינוך וסבסוד עירוני של מחירי הצהרונים במאה שקלים לחודש לילד בחודש. בנוסף, סעיף הרווחה הוגדל ב-18 מיליון שקלים.

כמו כן, השנה תחל העירייה להפעיל תחנה למחזור פסולת בניין וההשערות כי היא תניב הכנסות של כשבעה מיליון שקלים בשנה, ובעירייה אומרים כי מדי שנה התקציב העירוני גדל בחמישה אחוזים בזכות תוכניות התייעלות ויזמות.

אחד המאפיינים הבולטים של תקציב 2018 לעומת השנה הקודמת הוא השינוי בסעיפי השכר, תוספת של כ-40 מיליון שקלים אשר נובעת מהסכמי השכר הקיבוציים שנחתמו במשק, מעליית שכר המינימום ומתוספת משרות ייעודיות בתחום החינוך.

מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, סיכם: "התקציב שאישרנו מאפשר לעירייה להמשיך לצמוח ולהצעיד את העיר קדימה. הגדלת ההשקעה בחינוך מבטאת את המחוייבות שלנו לדור העתיד". עוד הוסיף עג'מי: "ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח וצמיחה וזה בא לידי ביטוי בכל העשייה העירונית. אנו ממשיכים כל העת להציב את התושב במרכז, לפעול על מנת להעלות את רמת השירותים לתושבים, להשקיע יותר בחינוך, בתרבות, ברווחה, בסביבה ובכל תחומי החיים, על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים"

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר