כיסא גלגלים
אילוסטרציה: שאטרסטוק

בית החולים לא זיהה רעלת הריון בזמן, הילד נולד נכה לחלוטין

אישה אשר הגיעה לבית החולים אסף הרופא עם רעלת הריון, ילדה את בנה כשהוא נכה בארבעת גפיו וזקוק לטיפול סיעודי צמוד. כעת היא תובעת

פורסם בתאריך: 5.3.18 13:59

אם לילד משותק הסובל מבעיות נוירולוגיות קשות הגישה תביעה נגד בית החולים "אסף הרופא" אשר התעלם לדבריה, ממצב של רעלת הריון ולא המליץ לה על טיפול מונע באספירין. הבקשה שהוגשה לפני שבועיים התקבלה בתחילת השבוע, ובית המשפט המחוזי בלוד עתיד לדון בה בקרוב.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

הסיפור החל  לפני כשבע שנים, כאשר האם הגיעה בשבוע 27 להריונה הראשון לבית החולים "אסף הרופא", זאת לאחר שחשה במיחושים בבטן וקושי בנשימה ואובחנה כסובלת מרעלת הריון חמורה. עם זאת, האישה נאלצה ללדת את בנה במשקל 730 גרם בניתוח קיסרי ולאחר הניתוח נאלצה לעבור ניתוח חוזר בשל קרישי דם בחלל הבטן ודימום בחתך הרחמי.

הבן שוחרר מהפגייה לאחר שלושה חודשים כשהוא סובל מפגמים נוירולוגים חמורים וכיום הוא בן שבע וסובל משיתוק מוחין בארבעת גפיו, עיוור למחצה ונתון להתקפים אפילפטיים, מצבו סיעודי לחלוטין שכן הוא אינו שולט בסוגריו ותלוי לחלוטין בסיוע צמוד.

השבוע (ראשון) התקבלה תביעה שהגישו בחודש פברואר עורכי הדין דוד פייל וליהיא גולדמן, תביעת פיצויים במיליוני שקלים נגד שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות (המפעיל את ביה"ח "אסף הרופא") בטענה לרשלנות רפואית ולנזקי גוף. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בלוד. עורכי הדין נעזרו בשירותיו של ד"ר רוני רביע, גינקולוג מומחה שטען כי רעלת הריון היתה ניתנת לחיזוי והוסיף כי היא הורגשה כשבועיים לפני האיבחון וטיפול מונע באספירין במינון נמוך, היה מונע  את התפתחות הרעלת. ד"ר רביע  מוסיף כי בית החולים התרשל אף יותר כשהמנתח עזב את חלל הבטן לפני שווידא שאין דימומים.ד"ר שי מנשקו אשר מצוטט גם הוא בכתב התביעה טוען, "הילד קטן לגילו וירוד במשקלו, ללא יכולת שליטה בראשו ובגפיו, מתנייד בכיסא גלגלים מותאם, איננו מדבר, אינו שולט בסוגרים וסובל מעיוורון".

 

 

בתגובה להגשת כתב האישום טענו בכללית: רופאי הכללית פעלו בצורה מקצועית ומסורה והנתונים העובדתיים שנמסרו בכתב התביעה אינם מדויקים. תגובה מפורטת על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי.

תגובת משרד הבריאות תובא לכשתתקבל.

הבקשה, שהתקבלה בבית המשפט המחוזי בלוד תעלה לדיון בחודשים הקרובים.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר